Abu Homid al-G’azzoliy (h. 450-505/1111) — Sharqning buyuk allomalaridan, Hujjatul-islom imom, «Ihyoi ulumid-din» shoh asari nihoyatda mashhur.
Ilm fikrning xos mevasidir. Agar qalbda ilm hosil bo‘lsa, holati o‘zgaradi, holati o‘zgarsa, a’zolarning amali o‘zgaradi. Bas, amal holatga, holat ilmga, ilm fikrga tobe’dir.
Ilmiga amal qilmagan olim boshqani kiyintirgan holda o‘zi yalang‘och qolgan ignaga o‘xshaydi.
Siz ilmga bor-yo‘g‘ingizni bermaguningizcha, u sizga biror narsa bermaydi.
Ilm ko‘r qalb ko‘zini ochuvchi, qorong‘u zulmatda nur bag‘ishlovchi va zaif badanlarga kuch-quvvatdir. Ilm bilan banda abrorlar darajasiga ko‘tariladi, oliy martabalarga yetishadi. Ilm ustida tafakkur qilish kunduzi ro‘za tutganga, uni muzokara etish kechani ibodat bilan bedor o‘tkazganga tengdir.
Alloh bergan ne’matlarni Uning yo‘lida sarflash — shukr, Alloh sevmagan yerga sarflash esa kufroni ne’matdir.
Tijorat tirikchilik o‘tkazish uchun yoki boylik orttirish uchun bo‘ladi. Agar xayr va hasanotni o‘ylamasdan, faqat boylik to‘plash uchun tijorat qilinsa, bu savdo maqbul emasdir. Zero, faqat moddiyat uchun harakat qilmoq «xatolarning boshi bo‘lgan» dunyoga hirs qo‘ymoqdir.
Dunyo (yurt) obodligi to‘rtta narsa sababidan: rahbarlar adolati, olimlar ilmi, boylar saxovati, muhtojlar duosi.
Qabrda yotganlar pushaymon qilayotgan ishlar ustida tiriklar bir-biri bilan qirpichoq bo‘lmoqdalar.
Baloning yo‘qligi ne’matdur, ne’matning yo‘qligi balodur.
Qachonki savdogar kiyimning yaxshi tarafini ko‘rsatib, yomon joyini yashirib sotsa, o‘sha — yolg‘onchidir. Shuningdek, molini qorong‘u joyda ko‘rsatsa, shu kabi maxsining eng yaxshi poyini ko‘rsatib sotsa, u -firibgardir.
Kishilardan o‘zingga nisbatan qanday muomala kutsang, ularga o‘zing ham xuddi shunday muomala qilgin.
Yolvorish lazzati dunyoviy ne’mat emas, balki u jannat zavqlaridandir. Alloh u zavqni mahbublari uchun yaratgan. Har kas uni ololmas.
Ilm hayo bilan kibr orasida yo‘q bo‘lib ketadi.
Odamlarni o‘zlari yo‘g‘ida yomonlamoq qalblarga qilingan xiyonatdir.
Manba: islom.ziyouz.com
Ma’lumotlarni rus tilida o‘qing👇
Абу Хамид ал-Газали (450-505/1111) — один из великих ученых Востока, имам Худжат ал-Ислам, чей шедевр «Ихойи Улумид-Дин» чрезвычайно известен.
Наука есть плод мысли. Если в сердце образоваться знание, изменится его состояние, а если изменится его состояние, изменится и деятельность органов. Следовательно, действие зависит от ситуации, ситуация зависит от знания, а знание зависит от мысли.
Ученый, который не следует своим знаниям, подобен обнаженной игле, одевающей другую.
Наука ничего вам не даст, пока вы не отдадите ей всего себя.
Знание открывает глаза слепой душе, дает свет во тьме и дает силу слабым телам. Человек со знаниями поднимается на уровень чести и достигает высоких чинов. Созерцание знания подобно посту днем, а обсуждение его подобно ночному бодрствованию в молитве.
Растрачивать Божьи благословения на Его пути — это благодарение, а тратить их на место, которое Бог не любит, — это благословение неверия.
Бизнес нужен для того, чтобы зарабатывать на жизнь или наживать состояние. Если бизнес ведется только с целью накопления богатства, не думая о добре и благосостоянии, то такая торговля не приемлема. В конце концов, действовать только ради материальных вещей — значит пустить в мир жадность, «которая есть начало ошибок».
Процветание мира (страны) обусловлено четырьмя вещами: справедливостью вождей, знаниями ученых, щедростью богатых и молитвами нуждающихся.
Живые ссорятся друг с другом из-за поступков, о которых сожалеют находящиеся в могиле.
Отсутствие несчастья — благо, отсутствие благословения — несчастье.
Когда торговец показывает хорошую часть одежды и прячет плохую, он лжец. Кроме того, если он показывает свои товары в темном месте и продает их по лучшей цене, он мошенник.
Относитесь к другим так, как вы ожидаете, что они будут относиться к вам.
Удовольствие молиться — это не мирское благословение, а одно из небесных удовольствий. Аллах создал это наслаждение для Своих возлюбленных. Не каждый может его получить.
Знание исчезает между скромностью и высокомерием.
Порочить людей против самих себя — предательство сердец.
Источник: islam.ziyouz.com
[/spoiler]
Juda ajoyib