Faqirning haqqi (ibratli hikoya)

Faqirning haqqi (ibratli hikoya)
Til haqida yangi she'rlar, eng chiroyli she’rlar to'plami

Egil tezroq Xudoning toatigʻa,

Keyin qoʻyma bu damni soatigʻa.

Soʻfi OLLOYOR

Bir badaviy Paygʻambarimiz sallallohu alayhi vasallamni ziyorat qilgani kelibdi. U bir qishloqdan, qabiladan, choʻldan kelgan odam. Juda ham chiroyli qoʻylarni oʻtlatib yurganlarini koʻribdi va:

“Yo Rasululloh! Bular qanday chiroyli qoʻylar-a!” – debdi.

“Senga juda yoqdimi?” – deb soʻrabdilar Rasululloh sallallohu alayhi vasallam.

“Juda ham chiroyli ekan! Juda yoqdi, yo Rasululloh!”

“Unday boʻlsa, ol hammasini” – deb aytgan ekanlar.

Biz nima qilamiz? Biz bir donasini soʻyamiz yoki beramiz, yoki “Shu sonini kesib, unga berib yuboring!” deymiz. Koʻpincha, kallani pishirish uyda xotinlarga mushkulligi uchun: “Boshini, shu narsalarini berib yuboring!” deymiz. Ammo Rasululloh sallallohu alayhi vasallam nima demoqdalar:

“Ol hammasini!”

“Hammasinimi, yo Rasululloh?”

“Ha, hammasini!”

Hammasini olibdi, jimgina ularni olib, kechga yaqin qabilasiga kirib boribdi.

“Allohu Akbar! Bu nima? Sen ertalab bir oʻzing chiqib ketganding. Nima, talonchilik qildingmi yoki oʻgʻirlik qildingmi?” – deb taajjublanib soʻrabdilar. Shunda u:

“Muhammad berdi. Faqirlikdan qoʻrqmaydigan Muhammad berdi”, – deb aytibdi.

Bizning esa faqirlikdan qoʻrqqanimizdan qoʻllarimiz titraydi: “Hoy, hoy, bola-chaqangga nima qoladi?” – deymiz.

Paygʻambarimiz faqirliqdan qoʻrqmasdan butun borini beribdilar. Odamlar hayron qolishibdi, hammalari maftun boʻlib, musulmonchilikni qabul qilibdilar. Bir poda qoʻy yaxshimi yoki bir guruh musulmonlar yaxshimi? Shu qadar musulmonga ega boʻldilar. Qoʻyni berdilar, musulmonni – moʻminni oldilar Paygʻambarimiz sallalloxu alayhi vasallam. Bu bilan zarar ish qilmadilar. Yanada koʻproq foyda koʻrdilar, chunki xolis musulmonlar koʻpaydi.

Yaʼni berishdan qoʻrqmay berar edilar. Abu Bakr Siddiq ham bermoqchi boʻlganlarida qoʻrqmasdan hammasini berar edilar.

“Miskinlarga mollaringizdan berdingizmi?” Beramiz. Nima uchun beramiz? Chunki ularning haqlari bor. Bizning mollarimizda ularning ham haqlari bor. Uni bergan vaqtimizda molimiz maʼnan tozalanadi, poklanadi. Shuning uchun ham arabchada zakotning maʼnosi tozalash degani. Zakot berishing bilan moling poklanadi. Zakot bu – insonning Allohga itoatkorligini koʻrsatadigan belgi. Baxil bilan saxiy musulmonning farqi zakot berishda bilinadi. Zakot bergan insonni baxil deb aytolmaysan. Ammo zakot bu – saxiylikning eng quyi qismi, eng yuqori choʻqqisi bu siddiqiyatdir. Nimang boʻlsa, Alloh yoʻlida hammasini berasan.

Paygʻambarimiz sallallohu alayhi vassallam hadisi shariflarida ramazonning sifatlaridan biri haqida nima degan edilar:

“Muvasot – mol bilan birovga yaxshilik qilish, moldan biror narsa berish degani”. Ramazonda bilasiz, Qurʼoni karim oʻqiladi, tarovih namozlari ado etiladi, roʻza tutiladi. Yana nima qilinadi? Xazinalar eshigi ochilib, faqirlarga ham ulush beriladi. Ular sevintiriladi. Shunda Alloh rozi boʻladi. Nega? Chunki, koʻngil olish – Kaʼba qurishdek savob. Qalbni buzish – Kaʼbani buzishdek gunoh.

Paygʻambarimiz sallallohu alayhi vasallam Kaʼbaning oldiga borib:

“Qanday chiroylisan, qanday muboraksan, ey Kaʼba! Naqadar muhtaramsan, lekin Allohga qasam boʻlsinki, moʻmin qulning qalbi Alloh nazdida sendan koʻra qiymatliroqdir”, – deydilar.

Moʻmin qulning qalbi Kaʼbadan koʻra hurmatliroq. Namozxon, niyozmand bir faqirga biror narsa berib koʻnglini olsangiz, qanchalik savob topgan boʻlasiz!

Shayx Mahmud Asʼad JOʻShON,

Ramazon va taqvo” kitobidan


Склонись скорее к послушанию Богу,

Тогда не ставь его на часы.

Софи ОЛЛОЙОР

Бедуин пришел навестить Пророка, да благословит его Аллах и приветствует. Он человек из деревни, племени, пустыни. Он увидел пасущихся очень красивых овец и:

«О Посланник Аллаха! Какие они красивые овцы!» — он сказал.

— Тебе действительно понравилось? — спросил Посланник Аллаха, мир ему и благословение.

«Это очень красиво! Мне очень понравилось, о Посланник Аллаха!»

Они сказали: «Тогда бери все».

Что мы делаем? Забиваем или отдаем одного, или «Отрежь это бедро и отдай ему!» мы говорим Часто из-за того, что женам трудно готовить голову в домашних условиях, они говорят: «Дай мне голову и эти штуки!» мы говорим Но что же говорит Посланник Аллаха, да благословит его Аллах и приветствует:

«Возьми все!»

«Все они, о Посланник Бога?»

«Да, все они!»

Он взял их всех, взял тихо и к вечеру вошел в свое племя.

«Аллах акбар!» Что это? Ты вышла одна утром. Ты что, ограбил или украл? — удивленно спросили они. Затем он:

«Мухаммед дал Мухаммад, который не боится бедности, дал ее», — сказал он.

И у нас дрожат руки, потому что мы боимся бедности: «Эй, эй, что тебе останется?» — мы говорим.

Наш Пророк отдавал все, не опасаясь бедности. Люди были удивлены, все они были очарованы и приняли ислам. Что лучше: стадо овец или группа мусульман? У них так много мусульман. Дали овец, а взяли мусульманина — верующего, нашего Пророка, мир ему и благословение. Они этим не навредили. Они выиграли еще больше, потому что число верных мусульман увеличилось.

То есть не боялись отдавать. Абу Бакр Сиддик тоже без страха отдавал все, что хотел.

«Ты раздавал бедным из своего богатства?» Мы дадим. Почему мы даем? Потому что у них есть права. У них тоже есть права на наши товары. Когда мы отдаем его, наше имущество буквально очищается и очищается. Следовательно, закят на арабском означает очищение. Когда вы даете закят, ваше имущество очищается. Закят – это знак послушания человека Богу. Разница между скупым и щедрым мусульманином заключается в выплате закята. Вы не можете назвать человека, который платит закят, скрягой. Но закят — это низшая часть щедрости, а высшая точка — это сиддикийа. Что бы ни случилось, ты отдаешь все ради Бога.

Что наш Пророк, мир ему и благословение Аллаха, сказал об одном из качеств Рамадана в хадис-шарифах:

«Мувасат означает делать добро тому, у кого есть богатство, давать что-то из богатства». Как известно, в Рамадан читается Священный Коран, совершаются намазы таравих, соблюдается пост. Что еще делается? Двери сокровищницы отворяются, и бедным дается доля. Они будут счастливы. Тогда Богу будет приятно. Почему? Потому что развлекаться так же полезно, как строить Каабу. Разбить сердце — такой же грех, как разбить Каабу.Наш Пророк, да благословит его Аллах и приветствует, подошел к Каабе и сказал:

«Как ты прекрасна, как ты благословенна, о Кааба! Как ты благороден, но клянусь Аллахом, сердце верующего раба ценнее в глазах Аллаха, чем ты».

Сердце верующего раба почетнее Каабы. Какую награду ты получишь, если дашь что-нибудь бедному человеку, который молится и молится!

Шейх Махмуд Асад Джошан,

Из книги «Рамадан и благочестие».

Если вам понравилась статья, поделитесь ею с друзьями в социальных сетях.
Sirlar.uz