Rivoyatlarga ko‘ra, bir kuni Muso (a.s.):
– Allohim, ba’zi insonlar zolimlarning zulmi jazosiz qolaveradi, deb hisoblaydi, – dedilar. – Holbuki, Sening adolating muhaqqaq yuzaga chiqadi, zolim zulmining javobini, albatta, oladi. Menga shunday o‘rnak ko‘rsatki, uni eshitgan kishilar zulm va haqsizlik qilishdan tiyilsin. Qilgan ishiga jazo tayin ekanini bilsin.
U zot (a.s.)ga shunday javob bo‘ldi:
– Ey Muso, sahroda to‘rt yo‘l kesishgan joydagi daraxt ortiga berkinib, chashma boshida bo‘ladigan voqealarni kuzatsangiz, zolim zulmining javobini qanday olishini ko‘rasiz…
Muso (a.s.) aytilgan joyga borib, daraxtlar orasiga berkindilar. Bir pasdan keyin otliq kishi keldi. Otdan tushib, yelkasidan xurjunini olib, chashma bo‘yiga o‘tirdi. Yemagini yeb, chashma suvidan ichib, charchog‘i chiqqach, otiga minib ketdi. Ichida oltinlari bo‘lgan xurjunini esa unutib qoldirdi.
Otliqdan keyin kelgan yigit suv icharkan, chashma bo‘yidagi xurjunga ko‘zi tushdi. Ichida oltinlar borligini bildi, u yoq-bu yoqqa qarab, hech kim yo‘qligini ko‘rgach, xurjunni olib ketdi. Uning ortidan ko‘zi ojiz qariya keldi. Suv ichib, bir pas dam olish uchun daraxt soyasiga o‘tirdi. Shu payt otliq kishi qaytib keldi va xurjunini qidira boshladi. Ko‘rdiki, keksa choldan boshqa kimsa yo‘q, demak, xurjunini shu odam berkitgan. G‘azab bilan qariyaga baqira ketdi:
– To‘g‘risini ayt, xurjunimni qaerga berkitding? Tezda pullarimni qaytar, bo‘lmasa, o‘ldiraman!..
– Men ko‘zi ojiz odam bo‘lsam, – dedi chol, – xurjuningni qaerdan bilaman?!
G‘azabi qo‘zigan otliq aldayapti deb o‘ylab, cholni bir urishda o‘ldirib qo‘ydi va otiga minib jo‘nab qoldi. Voqealarni kuzatib turgan Muso (a.s.) Allohga nido qilib, so‘radilar:
– Parvardigoro, otliqning xurjunini uning ortidan kelgan yigit olib ketdi. Jazoni esa undan keyin kelgan qariya oldi. Bu yerda adolat qani?
Alloh taolodan shunday xitob bo‘ldi:
– Ey Muso! Odamlar shunday – hodisalarning sirtiga qarab xulosa chiqaradilar, ichidagi qadarning adolatini esa ko‘rmaydilar. Chashma bo‘yidagilar avvalda qilgan ishlariga javob olishdi. Ya’ni, oltinlar solingan xurjunini chashma boshida unutgan otliq, o‘z vaqtida qo‘lida xizmat qilgan faqir kishining haqini bermagan. Uning xurjunini olib ketgan yigit o‘sha faqir xizmatchining o‘g‘li. Xurjundagi pullar otasining haqi edi, ularni olib ketdi. Adolat shu taxlit yuzaga chiqdi. O‘lgan qariya esa osganda osgan, kesganda kesgan zolimlardan edi. Umri zulm qilish bilan o‘tgan, eng so‘ngida otliqning otasini bir musht urib o‘ldirgan, qotilligi yashirin qoldi deb o‘ylagandi. Nihoyat kuni kelib otliq pulini o‘g‘irlagan gumon qilib, qariyani bir musht urib o‘ldirdi.
Ey Muso, bandalarimga aytingki, hikmatini bilmagan voqealaridan norozi bo‘lishmasin. Bilsinlarki, kishining kishiga qilgan zulmi jazosiz qolmaydi. Bamisoli otliq odam ishchisiga bermagan haqni xurjun to‘la oltin bilan to‘lagani, otasini bir urishda o‘ldirgan kishini xuddi o‘shanday o‘ldirgani singari…
Bashorat To‘xtasin qizi tayyorladi
“Irfon” taqvimining 2011 yil, 1-sonidan olindi
Manba: islom.ziyouz.com
Согласно хадисам, однажды Муса (а):
«Боже мой, некоторые люди верят, что притеснение тиранов останется безнаказанным», — говорили они. — Однако Твоя справедливость обязательно выйдет на поверхность, и на притеснения угнетателя обязательно будет ответ. Дай мне такой пример, чтобы слушающие его воздерживались от угнетения и несправедливости. Пусть он знает, что он наказан за то, что он сделал.
Он получил следующий ответ:
— О Моисей, если ты спрячешься за деревом на пересечении четырех дорог в пустыне и понаблюдаешь за событиями, происходящими у истока родника, ты увидишь, чем будет ответ на притеснение угнетателя…
Муса (а.с.) пошел в указанное место и спрятался среди деревьев. Всадник пришел после прохода. Он слез с лошади, снял с плеча хурджун и сел у фонтана. Поев, напившись родниковой воды и утомившись, он сел на лошадь. И он забыл свой кошелек с золотом.
Юноша, пришедший за всадником, пил воду, когда увидел у фонтана лягушку. Он знал, что в ней есть золото, и когда он огляделся и увидел, что там никого нет, то забрал шкатулку. Слепой старик последовал за ним. Он выпил воды и сел в тени дерева, чтобы немного отдохнуть. В этот момент всадник вернулся и стал искать свою лошадь. Он увидел, что там не было никого, кроме старика, значит, именно этот человек прикрыл ему грудь. Он сердито закричал на старика:
«Скажи мне правду, где ты спрятал мой бумажник?» Верни мои деньги быстро, или я убью тебя!
«Если я слеп, — сказал старик, — как я могу узнать ваше имя?»
Разъяренный всадник, думая, что он обманывает, одним ударом убил старика и ускакал. Моисей (а.с.), наблюдавший за происходящим, воззвал к Богу и спросил:
— Парвардигоро, шлем всадника отобрал парень, который шел за ним. А старик, пришедший за ним, получил наказание. Где здесь справедливость?
Был такой призыв от Всевышнего Аллаха:
— О Моисей! Так люди делают выводы на поверхности событий, но не видят справедливости того, что внутри. Люди на берегу фонтана получили ответ за то, что они сделали раньше. То есть всадник, забывший у родника свой наполненный золотом хурджуни, не заплатил бедняку, служившему ему в то время. Молодой человек, уведший ее, — сын того бедного слуги. Деньги в Хурджуне принадлежали его отцу, он их забрал. Справедливость вышла на первый план. Мертвый старик был одним из тиранов, которых вешали, когда его вешали, и резали, когда его резали. Он провел всю свою жизнь, угнетая отца всадника одним ударом, и думал, что его убийство было скрыто. Наконец, однажды всадник заподозрил, что украл его деньги, и одним ударом убил старика.
О Муса, скажи моим слугам, чтобы они не были недовольны событиями, мудрости которых они не знают. Пусть знают, что угнетение одного человека над другим не останется безнаказанным. Подобно тому, как всадник из Бамисоли платил заработную плату, которую он не дал своему работнику, кучей золота, и таким же образом он убил человека, убившего его отца, одним ударом…Подготовила девушка Бохорат Тохтасин
Взято из календаря «Ирфон», 2011, №1
Источник: islam.ziyouz.com