Ibn Abbos roziyallohu anhudan rivoyat qilinadi. Rasululloh sollallohu alayhi vasallam aytdilar: “Men ilmning shahri bo‘lsam, Ali uning darvozasidir”.
Shu hadisni eshitgandan so‘ng bir nechta xorijiylar hasad qilib, o‘zaro maslahatlashdilar. “O‘n kishi tanho-tanho borib Alidan bir masalani so‘raymiz, agar har birimizga boshqa javob bersa, Muhammadnining so‘zlari rostligi ma’lum bo‘ladi va Alining olimligi aniq bo‘ladi. Ammo u bir xil javob bersa, demak hamma gap yolg‘on bo‘ladi”, deb sinamoqchi bo‘lishdi.
Ulardan birinchisi hazrati Ali r.a. oldilariga kelib: “Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, deb savol berdi. Hazrati Ali k.v. dedilar:
— Ilm payg‘ambarlardan qolgan merosdir, ammo boylik Qorun, Shaddod va Fir’avn va ularga o‘xshash kofirlardan qolgan merosdir.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi ikkinchisi.
— Ilm kishini hamma balolardan saqlovchi qo‘rg‘ondir, u senga qo‘rg‘on bo‘ladi, ammo boylikka sen o‘zing qo‘rg‘on bo‘lasan.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi uchinchisi.
— Boy bo‘lgan kishining dushmani ko‘p bo‘ladi, ilmli zotning do‘stlari bisyor bo‘ladi.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi to‘rtinchisi.
— Boylikni sarf qilsang, kamayib ketaveradi, ammo ilmni sarf qilishing sari ko‘payadi.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi beshinchisi.
— Boyligi bo‘lgan kishini baxillik va ziqnalik sifati bilan yod qiladilar. Ilmli kishini esa ulug‘lik va hurmat ila yod qiladilar.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi oltinchisi.
— Boylikni o‘g‘ridan ehtiyot qilish kerak, ammo ilmni ehtiyot qilish shart emas, chunki uni o‘g‘ri ololmaydi.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi yettinchisi.
— Boyligi bor kishining moli qiyomatda hisob-kitob qilinadi, ammo ilmli kishining ilmidan hisob olinmaydi.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi sakkizinchisi.
— Boylik ko‘p tursa eskirib, chirib, yo‘q bo‘lib ketadi, ammo ilm ko‘p turgan sari quvvat hosil qiladi.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi to‘qqizinchisi.
— Boylik degani qalbni qoraytirib, xira qiladi. Ilm dilni ravshan va munavvar qiladi.
“Ey Ali, ilm afzalmi, boylik afzalmi”, so‘radi o‘ninchisi.
— Odamning moli ko‘p bo‘lsa, unga mast bo‘lib, Fir’avndek xudolik da’vo qiladi. Agar kishining ilmi ko‘p bo‘lsa, payg‘ambarlardek shikastalik ila bandalik qiladi.
Shundan so‘ngra xorijiylar hazrati Alining olimliklariga va Payg‘ambar alayhi salomning rostgo‘yliklariga iymon keltirib, musulmon bo‘ldilar. Hazrati Ali k.v. ularga qarab: “Agar sizlar umrim tamom bo‘lguncha ushbu savolni so‘rasangizlar edi, har biringizga boshqa-boshqa javob berardim”, dedilar.
Xo‘jaobod tuman bosh imom xatibi Maqsudali Qosimov tayyorladi.
Manba: islom.ziyouz.com
Передал Ибн Аббас, да будет доволен им Аллах. Посланник Аллаха, мир ему и благословение, сказал: «Если я — город знания, то Али — его ворота».
Услышав этот хадис, несколько иностранцев завидовали и советовались между собой. «Десять из нас пойдут и зададут Али один вопрос, и если каждый из нас даст другой ответ, станет известно, что слова Мухаммеда верны, и знания Али будут ясны. Но если он даст тот же ответ, то все ложь».
Первым из них был Хазрат Али р.а. Он подошел к ним и спросил: «О Али, разве знание лучше богатства?» Хазрат Али к.в. сказал:
— Знание – наследие Пророков, а богатство – наследие Каруна, Шаддада, Фараона и подобных им неверующих.
«О Али, знание лучше богатства?» — спросил другой.
— Знания — это крепость, защищающая человека от всех бед, она будет для тебя крепостью, но ты сам будешь крепостью для богатства.
«О Али, разве знание лучше богатства?» — спросил третий.
— У богатого человека будет много врагов, у ученого мало друзей.
«О Али, разве знание лучше богатства?» — спросил четвертый.
— Если вы тратите богатство, оно будет уменьшаться, но если вы тратите знания, оно увеличивается.
«О Али, разве знание лучше богатства?» — спросил пятый.
— Люди, имеющие богатство, запоминаются качествами скупости и скупости. И вспоминают ученого человека с величием и уважением.
«О Али, разве знание лучше богатства?» — спросил шестой.
— Богатство надо беречь от воров, а знание не обязательно, потому что вор не может его взять.
«О Али, знание лучше богатства?» — спросил седьмой.
— Имущество богатого зачтется на суде, а знание ученого не зачтется.
«О Али, разве знание лучше богатства?» — спросил восьмой.
«Богатство стареет, гниет и исчезает, если остается надолго, но знание создает силу, поскольку остается много».
«О Али, разве знание лучше богатства?» — спросил девятый.
— Богатство омрачает сердце. Знание делает ум ясным и просветленным.
«О Али, разве знание лучше богатства?» — спросил десятый.
— Когда у человека много богатства, он напивается и заявляет, что он бог, как фараон. Если у человека много знаний, он будет рабом, как пророки.
После этого хариджиты уверовали в знания Хазрата Али и правдивость Пророка, мир ему и благословение, и стали мусульманами. Хазрат Али к.в. глядя на них, он сказал: «Если бы вы задали мне этот вопрос до конца моей жизни, я дал бы каждому из вас разный ответ».
Его подготовил главный имам Ходжаабадского района Максудали Касымов.
Источник: islam.ziyouz.com
👍🏻☝️