Eski zamonda bir yosh juvon erini va kichik yoshdagi bolasini tashlab ketdi. Biroz vaqt oʻtgach, er boshqa bir ayolga uylandi, natijada bola oʻgay ona qaramogʻiga oʻtdi. Vaqti yetib, bola maktabga qatnay boshladi. Lekin oʻqishda omadi yurishmadi. Tengdoshlari orasida eng qologʻi u edi. Shu sabab otasi va oʻgay onasi uni haqoratlar, pastga urar, baʼzida kaltaklardi. Bundan uning oʻqishi battar yomonlashar, yomonlashgani sari ota-onaning zugʻumi yanada kuchayardi. Bu ketishda bola ogʻir vaziyatdan chiqa olmasligi aniq edi. Uni endi “tentak”, “aqli past” deb atay boshlashdi.
Oxir-oqibat kutilgan ish boʻldi. Ota oʻgʻlini maktabdan oldi, bir ustaga shogirdga berdi. Biroq bola shogirdlikni ham koʻngildagidek eplay olmadi. Qoʻli ishga qovushmas, landovurligi hammaning gʻashiga tegardi. Oilasidagilarning kutkulashlari yetmagandek, atrofidagilar ham uni tinimsiz turtkilardi. U ana shu achchiq hayotini yasharkan, bir zamonlar uni, oilasini tashlab ketgan onasidan bir xat keldi. Ona xatida oʻgʻlini juda sogʻinganini, bir lahza boʻlsin xayolidan chiqara olmaganini va qilmishlaridan afsusda ekanini yozgan, qayta-qayta uzr soʻragan edi. Maktubi bilan birga bir xalta ham joʻnatgandi. Uning ichidan gʻijjak chiqdi. Bola xatdan bir suyungan boʻlsa, sovgʻadan oʻn suyundi. Onasining unutib yubormagani uni cheksiz darajada baxtiyor etgan edi.
Lapashangligi bilan shuhrat qozongan bu bola tez orada gʻijjak chalishni oʻrgandi. Koʻp oʻtmay bu ishning hadisini oldi, koʻrganlar yoqa ushladi. Boshida otasi va oʻgay onasi, keyin boshqalar ham gʻijjak sehrli ekan degan xulosaga keldi. Bundan oʻzgacha boʻlishi aqllariga sigʻmasdi. Bola esa cholgʻuchilikda borgan sari usta boʻlib borar, gʻijjakni goʻyo gapirtirib yuborardi. Hamma bu ishning siri nimada ekanini bilishga qiziqardi. Bir kuni shaharda yashaydigan bir donishmandning huzuriga borib, bola haqida gapirib berishdi. Biror narsani uddalay olmagan bir bola qanday qilib bunday darajaga yetishganini, gʻijjakda biror sir bor-yoʻqligini soʻrashdi. Qariya donishmand shunday dedi:
– Gʻijjakda sizlar oʻylagandek biror-bir sir yoʻq. Bola ham sizlar oʻylagandek qobiliyatsiz emas. Biroq boshida onasi uni unutib yuborganiga ishongan bola oʻqishda ham, ustaga shogird tushganda ham omadsizlikka yuz tutdi. Unutilish juda ogʻir narsa. Butun qobiliyatlarni yoʻqqa chiqaradi. Ammo bola vaqt oʻtib onasi uni esdan chiqarmaganini, uni yaxshi koʻrishini angladi va qobiliyatlari jonlandi. Bunda hech qanday sir-sinoat yoʻq.
“Maʼrifat” gazetasining 2015 yil 7 oktyabr sonida chop etilgan.
Ma’lumotlarni rus tilida o‘qing👇
Однажды молодая женщина бросила мужа и маленького ребенка. Через некоторое время муж женился на другой женщине, в результате чего ребенок был взят на попечение мачехи. Со временем мальчик пошел в школу. Но ему не везло в учебе. Он был самым отсталым среди своих сверстников. Из-за этого отец и мачеха оскорбляли его, били, а иногда и били. Из-за этого у него ухудшалась учеба, а по мере того, как он ухудшался, гнев родителей становился все сильнее. Было понятно, что мальчик не сможет выбраться из этой сложной ситуации. Теперь его стали называть «непослушным», «недалеким».
В конце концов, это сработало. Отец забрал сына из школы и отдал в подмастерья к мастеру. Однако закончить обучение мальчик не смог. Он был не занят, и всех раздражала его лень. Как будто ожиданий его семьи было недостаточно, окружающие безжалостно подталкивали его. Пока он жил этой горькой жизнью, он получил письмо от матери, которая когда-то бросила его и его семью. В своем письме мать написала, что очень скучает по сыну, не может выбросить его из головы ни на мгновение, сожалеет о своем поступке и неоднократно приносила извинения. Вместе с письмом он отправил сумку. Он заволновался. Если ребенок доволен письмом, он доволен и подарком. Тот факт, что мать не забыла его, делал его бесконечно счастливым.
Этот мальчик, прославившийся своим распутством, вскоре научился играть на колокольчике. Через некоторое время об этом происшествии разнеслась молва, и люди, видевшие это, схватили его за шиворот. Сначала отец и мачеха, а потом и другие пришли к выводу, что кукла волшебная. Они не могли отличаться от этого. И мальчик все больше и больше овладевал игрой на инструменте, и он мог заставить музыку звучать так, как если бы он говорил. Всем было интересно узнать, в чем секрет этой работы. Однажды они пошли к мудрецу, который жил в городе, и рассказал о мальчике. Спрашивали, как ребенок, который ничего не умел, дошел до такого уровня, есть ли какой-то секрет в ловкости рук. Старый мудрец сказал:
— В Гжижаке нет никакого секрета, как вы думаете. Ребенок не такой некомпетентный, как вы думаете. Однако поначалу мальчик, считавший, что мать его забыла, не имел успеха ни в учебе, ни в том, чтобы стать подмастерьем у мастера. Забыть — это очень тяжело. Удаляет все способности. Но со временем мальчик понял, что мать его не забыла, что она его любит, и его способности возродились. В этом нет никакого секрета.
Он был опубликован в номере газеты «Марифат» от 7 октября 2015 года.
[/spoiler]
This domain is for use in illustrative examples in documents. You may use this domain in literature without prior coordination or asking for permission.
More information...