Bahrom Rahmonov haqida batafsil ma’lumotlar, tarjimai hol

Bahrom Rahmonov haqida batafsil ma’lumotlar, tarjimai hol

Asli kasbi huquqshunos boʻlgan Bahrom Rahmonov oʻnlab otashin va dolzarb publitsistik maqolalari va “Yurak sirlari” sahna asari bilan adabiyotimiz tarixidan munosib oʻrin egallaydi. Adib 1915 yil Toshkentda ziyoli hunarmand oilasida tavallud topgan; oʻrta maktabni bitirib, Toshkent davlat yuridik institutiga oʻqishga kiradi. Oliy maʼlumotli boʻlgach, mazkur institut qoshidagi aspiranturada tahsil oladi.

U 1939–1940 yillarda Krasnodardagi harbiy maktabda oʻqiydi. Boʻlgʻusi adib huquqshunos boʻlganligi tufayli urush arafasida Janubiy frontdagi 74-oʻqchi polk prokuraturasida harbiy tergovchi vazifasida xizmat qildi. Ikkinchi jahon urushining boshdan oyoq barcha mashaqqatlarini oʻtab, 1946 yilda ona shahri Toshkentga qaytadi. Avvaliga Turkiston harbiy okrugida prokuror yordamchisi, soʻng Tashqi ishlar vazirligida boʻlim mudiri boʻlib ishlaydi. 1948–53 yillarda esa dastlab hozirgi “Oʻzbekiston ovozi” gazetasida targʻibot boʻlimini boshqaradi, biroz vaqtdan soʻng mazkur gazetaning bosh muharriri etib tayinlanadi. Uning badiiy ijodga kirib kelishi gazetada ishlab yurgan kezlaridan boshlangan boʻlib, dastlab oʻnlab publitsistik maqolalar yozadi.

“Bahrom Rahmonov huquqshunos boʻlsa ham, ‒ deb eslaydi yozuvchi va jurnalist Maqsud Qoriyev oʻzining “Ezgulikka intilib” (1998) nomli kitobida. ‒ Jurnalistika, adabiyot va sanʼatga benihoya havasli inson edi”. Chindan ham uning oʻnlab siyosiy-iqtisodiy, madaniy-maʼrifiy hayot muammolariga bagʻishlangan publitsistik asarlari oʻzining oʻta dolzarbligi bilan ajralib turadi.

Badiiy ijod sohasidagi ilk dadil qadami “Yurak sirlari” (1953) sahna asari boʻldi. Unda koʻzboʻyamachilik va poraxoʻrlik kabi yaramas illatlar ayrim shifokorlar faoliyati orqali fosh etilgan edi. Asar 1954 yili ustoz rejissyor Toshxoʻja Xoʻjayev tomonidan hozirgi Oʻzbek milliy akademik teatrida sahnalashtiriladi va katta shov-shuv, bahs-munozaralarga sabab boʻladi. Hatto matbuotda asarni inkor etuvchi maqolalar bosilib chiqadi. Oʻsha davr mamlakat adabiyot va sanʼat ishlari boʻyicha mutassadilarining aralashuvidan soʻng bahs barham topadi. Adib haq boʻlib chiqadi.

Shundan soʻng Bahrom Rahmonov “Surmaxon” pyesasini yaratdi va u Muqimiy nomidagi musiqali drama teatri sahnasida koʻp yillar namoyish etildi. Shuningdek, dramaturgning “Oltin odamlar”, “Mardlar qissasi”, “Qilmish-qidirmish” dramalari yaratildi va sahnalashtirildi.

Bahrom Rahmonov 1955–1958 yillarda Oʻzbekiston Yozuvchilar uyushmasi raisi lavozimida xizmat qilgan.

“Oʻzbek adiblari” (S. Mirvaliyev, R. Shokirova. Toshkent, Gʻafur Gʻulom nomidagi adabiyot va sanʼat nashriyoti 2016) kitobidan.


Бахром Рахмонов, юрист по профессии, занимает достойное место в истории нашей литературы десятками пламенных и актуальных публицистических статей и пьесой «Тайны сердца». Адиб родился в Ташкенте в 1915 году в семье интеллигентного ремесленника; После окончания средней школы поступил в Ташкентский государственный юридический институт. После получения высшего образования он будет учиться в аспирантуре этого института.

Учился в военном училище в Краснодаре в 1939-1940 гг. Будучи будущим писателем и юристом, накануне войны он служил военным следователем в прокуратуре 74-го стрелкового полка на Южном фронте. Пройдя через все тяготы Второй мировой войны, в 1946 году вернулся в родной город Ташкент. Сначала он работал помощником прокурора в Туркестанском военном округе, затем начальником отдела в Министерстве иностранных дел. В 1948-53 годах он сначала возглавил отдел пропаганды нынешней газеты «Голос Узбекистана», а через некоторое время был назначен главным редактором этой газеты. Его приобщение к художественному творчеству началось, когда он работал в газете, и сначала написал десятки публицистических статей.

«Даже несмотря на то, что Бахром Рахманов юрист», — вспоминает в своей книге «Стремление к добру» (1998) писатель и журналист Максуд Гариев. ‒ Он был человеком с большой страстью к журналистике, литературе и искусству. Действительно, чрезвычайной актуальностью отличаются его публицистические работы, посвященные десяткам политико-экономических, культурно-просветительских проблем жизни.

Его первым смелым шагом на ниве художественного творчества стала постановка спектакля «Тайны сердца» (1953). В нем были разоблачены злые пороки, такие как лицемерие и взяточничество, благодаря деятельности некоторых врачей. Спектакль был поставлен в 1954 году мастером-постановщиком Ташходжей Ходжаевым в нынешнем Узбекском национальном академическом театре и вызвал большой резонанс и споры. В прессе появляются даже статьи с отрицанием работы. После вмешательства литературных и художественных авторитетов страны того времени спор прекращается. Адиб оказывается прав.

После этого Бахром Рахмонов создал спектакль «Сурмахон», который долгие годы ставился на сцене Музыкально-драматического театра имени Мукими. Также были созданы и поставлены драмы драматурга «Золотые люди», «История героев», «Килмиш-Кидримиш».

В 1955-1958 годах Бахром Рахмонов был председателем Союза писателей Узбекистана.

Из книги «Узбекские писатели» (С. Мирвалиев, Р. Шокирова. Ташкент, Изд-во литературы и искусства им. Гафура Гулома, 2016).

Если вам понравилась статья, поделитесь ею с друзьями в социальных сетях.
Sirlar.uz

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: